Far o son

fredag 11 april 2008

Villan på G

Håller just nu på med att bygga min villa! Tar mycket fisketid, så blir nog ganska lugnt på den fronten i år misstänker jag. Men ett och annat fiskepass ska nog kunna slinka in för att ladda upp batterierna.




Tomten som den såg ut dag 1. Verkade ju inte så hemskt mycket jobb att röja rent den...












Efter många timmars svett och slitande kom äntligen skogen ner. Betydligt mer jobb än jag någonsin kunnit föreställa mig...












Eldar upp det sista riset, allt för att skapa god grannsämja! ;-)










Alvesta kommun har varit och hämtat allt ris som jag inte orkade elda upp. (De gör flis av det och tar betalt för att hämta det! grrrr) Alla träd uppsågade i lagom klyvningslängder till min braskamin som kommer att stå någonstans mellan pinnarna.
Markus och jag har använt alla våra gedigna kunskaper i utsättningskonsten för att få ut hushörnen!





Har precis investerat i en "ny" bil oxå. Kommer rulla duktigt mellan Växjö-Hästholmen i framtiden hoppas jag! :-)
Bara en schysst båt som fattas! Men är inplanerat i huspriset. Bara ett LITET problem...Maria vet inget om det! *host*

Inga kommentarer:


Besökare